Bane - Gastebørs - Resultater

Bane og tidspunkt

Kapsejladsudvalget i Lundeborg Sejlklub står for planlægning og gennemførelse af klubbens onsdagssejladser.

Formålet er at komme ud på den blå hylde, at få øvet sømandsskab og bådhåndtering i hyggelig kappestrid med klubbens andre medlemmer.

Sejladserne afvikles i fartøjer af vidt forskellig type. Udvalget beslutter handikapsystem og afvikling iøvrigt.

Aftensejladser foregår i 2023 onsdag aften i ugerne 19-26 og 31-39.

OBS! perioden er forlænget efter klubmesterskab er udsat til afholdelse 30/9!

Sejladsen går på trekantbane med start- og mål-linie udfor Havnen. Linien passeres Nord-gående ved start og sydgående ved måltagning. Efter start går trekanten om mærke ved Stokkebæk Flak og ved Smørstakken eller omvendt i henhold til aftalt omsejlingsretning.

- Mødetid cirka 17.40 til skippermøde / fællesmøde og aftale om omsejlingsretning.

- Varselsskud 18.10 / Startskud 18.15

- Sejlads slut, dvs. seneste måltagning kl. 21.00

Mangler du gaster eller er du interesseret i at sejle som gast, så mød op eller skriv på opslagstavlen i klubhuset.