Eftersommertur 2021

Allerede tidligt på året blev der truttet sammen til ålespisning, og der var straks tilmeldinger der tikkede ind, nogen var så ivrige efter at komme til ålespisning på Birkholm, at de helt glemte de store familiesammenkomster, og måtte senere melde fra igen.
Turen i år blev dog godt besøgt, med otte både fra Lundeborg, plus en enkelt gæst fra Ballen.
Vi havde forsamlingshuset fra fredag, hvor vi fik dækket bord, og gjort klar til den store oplevelse, vi havde stor glæde af fælles indsats, med klargøring og kyndig stegning af ålene.
Bordene blev flot pyntet, med efterårets farver, af kreative hænder og hjerner.
Efterhånden mødte alle ind i havnen, men vi manglede een båd og der blev spejdet i både øst og vest, hvor blev de dog af.
Endelig ankom den længe savnede båd, som havde haft en afstikker til Marstal. Om det skyldtes fejlnavigation, eller om turen til Birkholm blot var for kort, vides i skrivende stund ikke.
Vi mødtes alle i huset i godt humør, som var blevet opbygget grundigt i løbet af dagen.
Lars stod for lidt festlig underholdning, hvor vi alle blev inddraget, til stor morskab.
Vi sang et par sange fra Lundeborg fiskeriforeningen sangbøger, som var venligt udlånt af beboerforeningen.
Det er besluttet at der fremover vil være åletur til Birkholm den første weekend i september, og de første tilmeldinger er allerede tikket ind.
Vi takker for den gode opbakning og hjælp fra høj og lav.
Jette og Finn Staal.

PS. skrevet af Bjarne d. 17-09-2021:  Tak til alle for en god åletur. Ikke mindst Jette og Finn. Dejligt nogen tager ansvar. Også alle dem der knokler i køkkenet. Bare ærgeligt med den roulade.