Birkholmtur 2022

Birkholm tur-retur

Den 03-09-2022 var vi en pænere flok af både fra sejlklubben  inkl. skippere og matroser, der samledes til et par festlige og fornøjelige dage i hyggeligt selskab, på den lille, næsten oversete ø Birkholm. Vi havde planlagt at spise ål, som var fanget af en af de få tilbageværende, næsten fastboende, på øen. Er man ikke til ål, kan man jo bare spise noget andet, bare det at være med i fællesskabet kan være en fornøjelse i sig selv. Vi ankommer selvsagt ikke i en stor kortege, men kommer dumpende, alt efter om man er arbejdsramt eller på pension, det er også ligemeget, for når der dukker en ny båd op, står der altid hjælpende hænder klar, og så er der jo moleøl, hvis man er til DET. Vi lejer forsamlingshuset, og hjælper hinanden med borddækning, åleklargøring, persillehakning, kartoffelskrælning og alt hvad der skal til for at få et lækkert måltid mad. Tak til alle som gir’ en hånd med.

I år var der arrangeret spil, inden maden, der var sågar en fin præmie til 1. Pladsen, som Torsten tog sig ydmygt af. Præmien var en flaske whisky, og jeg ved ikke om Torsten havde prøvesmagt den inden middagen. Han var i hvert tilfælde god for en sang, senere på aftenen. Han synger under alle omstændigheder godt.

Dagen derpå, udarter sig på forskellig vis. Nogen vil gerne sove længe, andre vil gerne hjem og hjælpe til med huslige pligter, under alle omstændigheder, skal forsamlingshuset gøres rent og afleveres i fin stand, så vi kan leje det igen til næste år, hvilket vi fik lov til.

Tak for denne gang, og tak for opbakningen. Sig det til andre i klubben hvis I synes det var en god tur, og sig det til mig hvis I synes der er noget der skal  være anderledes.

Med sejlerhilsen.

Finn Staal.